Стивън Мейзъл за пластичната естетическа хирургия: "Границата между реалността и модата никога не е била по-тънка"

"Makeover Madness"

Пластичната естетическа хирургия е все още на мода. Но защо?

Нито една пациентка обаче, няма да успее да се сдобие с блясъка на Линда Еванджелиста от страниците на списание Vogue Italia.

51

50

Фотограф: Стивън Мейзъл | Vogue Italia, юли 2005 | модел: Линда Еванджелиста 

Някои жени коригитат носовете си /като Дженифър Лопес например/, а други имат желание да уголемят гърдите си /като безкрайният списък от известни и "обикновени" жени/. Някои прибягват до лифтинг, за да отнемат няколко години от външността си, докато други наистина не искат да имат нищо общо с това /като Синди Крауфорд, за която се говори, че има фобия от скалпела на хирурзите/. Това дали някоя знаменитост е прибегнала към пластичната хирургия, отдавна не е новина със заглавие за първа страница, а реалност обсебила все по-голяма част от жените по света.

Стивън Мейзъл притежава специалната способност да криптира и приспособява своите модни статии, така че да отразява днешните социални тенденции, ситуации и събития. "Makeover Madness" е разпространявана редакционно сензация, която изобразява модели в ролята на жени в елитна клиника, уловени непосредствено след естетични интервенции, страховити снимки на неузнаваеми от превръзки жертви на идеализираната красота.

"Границата между реалността и модата никога не е била по-тънка".

Стивън Мейзъл сочи с пръст общата световна мания за перфектното женско тяло. Имайки предвид, че модните списания са определяни като един от основните "виновници" за насърчаване на непостижими форми и "перфектна" красота, той помества шокиращата фотосесия именно в сп.Vogue. Идеологията в статията е, че за да бъде една жена съвършена, тя трябва да промени външността си, подсигурявайки онзи най-важен критерии, който играе основна роля в избора на модели в тези среди. И болезненият път през естетическата хирургия към придобиването на тази "ценност".

Makeover Madness

Makeover Madness1

Makeover Madness2

Makeover Madness3

Makeover Madness4

Makeover Madness5

Makeover Madness6

Makeover Madness7

Makeover Madness8

Makeover Madness9

Makeover Madness10

Makeover Madness11

Makeover Madness12

Makeover Madness13

Makeover Madness14

Makeover Madness15

Makeover Madness16

Makeover Madness17

Makeover Madness18

Makeover Madness19

Makeover Madness20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

Vogue Italia, юли 2005

модели: Elise Crombez, Eugenia Volodina, Hana Soukupova, Inguna Butane, Jessica Stam, Julia Stegner, Linda Evangelista, Missy Rayder, Phil Coccioletti, David Kaptein, Tanya Norveire
снимки: Steven Meisel

моден редактор: Edward Enninful
коса: Guido Palau
грим: Pat McGrath

Всеки, който работи в печатни и дигитални изображения знае, че Photoshop обикновено се прилага с либералната ръка, така че перфектното тяло дори не съществува. И въпросът е дали снимките от "Makeover Madness" трябва да се приемат като неискрени. Или това е зловещата истина? Време е да се замислим над етикетите, които могат толкова лесно да бъдат използвани, когато става въпрос за мода и образите, които тази индустрия произвежда.

Всеки има право на собствено мнение относно това, кое може и кое не може да бъде обидно. Но не е ли по-дискуционен фактът, че има жени, които се разхождат увити в черни niqabs поради религията и последващото мъжко господство, две безспорни подвластничества, които вървят ръка за ръка. Не е ли неприятно, че в театъра или операта се виждат хора, облечени в анцузи. И обидно? Обидно е налагането на нечии възгледи и мисли над другите, вярвайки, че има само един правилен начин да се гледа на нещата.

Модата ще продължава да бълва сочни публикации, някои насочени главно към това да продават брандови дрехи и аксесоари и други, които ще провокират мисълта ни и ще се опитват да поставят нови граници на нашите разбирания. Те със сигурност ще са поразителни, ... нарушаващи, ... хипер-сексуални, ... наситени с емоции ... и зловещо красиви изображения. Но илюзия ли са те, ако не каква е цената на тази реалност?

Webstage.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK