Наскоро една рекламна кампания от UN Women, клон на Организацията на обединените нации, която се фокусира върху проблемите на жените, предизвика сензация. Кампанията използва действителни резултати от проучване чрез Google, като показва разпространението на сексизъм и половото неравенство в съвременното общество.

Отчйващо е да се види, че най-често търсените фрази по отношение на жените са отрицателни, но окуражаващо е, че усилията да се привлече вниманието в тази посока дава резултати.

Пробвали ли сте някога да напишете в Google "жените не трябва" или "жените не могат", защото резултатите могат да шокират всеки човек, а кампанията на UN Women ги показва пределно ясно. Това проучване показва най-отличителните резултати , като " жените не трябва да имат права“ ,“жените не трябва да гласуват “," жени не трябва да работят ", „жените не трябва да шофират“,“жените не трябва да говорят в църква“.

Google autocomplete е функция на търсачката, която показва, каква е думата или фразата, която търсите, базирано на най- честите й търсения от други потребители в мрежата и съдържанието й в уеб страници. Това по много начини е неутрално отражение на обществото.

Създателите на кампанията също предупреждават, че алгоритъмът autocomplete непрекъснато се променя и уточняват, че изследването е направено на 9-ти септември 2013 и ако днес се опитаме да го възпроизведем, то резултатите много е вероятно да бъдат различни.

За всеки, които си мисли, че интернет пространството е свят без граници и че сексизмът е по-малък проблем в 21-ви век, то снимките на кампанията подканват към събуждане. Във всяка една от тези четири фотографии, autocomplete резултатите са поставени върху устите на жените, сякаш за да ги накарат да замълчат.

1

2

3

4

Кампанията събира огромно внимание, а проекта вече е в процес на разширяване.