Бразилският рекламна агенция Revolution е създала серия от смущаващи реклами за борба срещу анорексията, които по-конкретно подчертават проблема с болестта в модната индустрия. Проектирани за кампанията на Star Models, рекламите показват какво се случва в света на красотата, като сравняват рамо до рамо модна скица и супер-кльощав модел от реалния живот.

123

През 2012 година проучване на Model Alliance показва стряскащи резултати, 64.1% от моделите казват, че са помолени от своите агенции да отслабнат, а над 30% са споделили, че страдат от хранително разтройство. Същата година сп.Vogue Italia стартира собствена инициатива за борба с анорексията, която води със всички свои издания, като съзнателно се ангажира да не работи с модели под 16 годишна възраст или с такива, които имат проблеми с храненето.

Това са малки стъпки в посока огромния проблем с анорексията, но не можем да отречем, че са и едно добро начало в работата с младите момичета, засегнати и обсебени от болестта, които продължават да гледат все по-тънките модели по модните подиуми.