Най-големият враг на нашето здраве е непробудният мързел | Проф. НЕУМИВАКИН

22 съвета за здравето от прочутия лекар и народен лечител

През юли 2018-та, роденият в Киргистан проф. Иван Павлович Неумивакин ще навърши 90 години. Той е доктор на медицинските науки, професор, член на президиума на Общоруската медицинска асоциация на специалистите по традиционна народна медицина и лечители, водещ народен лечител в Русия, удостоен с множество награди и държавни отличия.

В продължение на 30 години проф. Неумивакин е посветен на космическата медицина. На основата на комплексните му изследвания е създадена оздравителна система, която включва използването на кислородната вода. Този метод позволява не само да се избавим от много болести без лекарства, а и служи като превантивна мярка.

Най-новата книга на проф. Неумивакин „Ракът. Причини за появата - митове и реалност“ излиза на български през февруари, благодарение на ИК „Жануа’ 98”. Споделяме следващите здравословни съвети от нея.

 1. Със събуждането благодарете на Всевишния за това, че е върнал душата ви в тялото. През нощта душата напуска тялото и може да види много интересни неща – това са сънищата.

 2. Не ставайте рязко от леглото. Протегнете краката последователно: пръстите към вас, петите обратно. Подобно на иконома, който всяка сутрин казвал на господаря си: „Графе, ставайте. Чакат ви велики дела!“, кажете нещо подобно на себе си. Измийте се, погледнете се в огледалото. Усмихнете се. Пожелайте си хубав ден.

3. Добре е да си миете зъбите със сол или сода. С разтвор на сода или сол изплакнете гърлото – предпазва от ангина. Масажирайте венците с възглавничката на показалеца – подобрява работата на мозъка. Вземете 1 супена лъжица растително олио и го „дъвчете“ с предните зъби 5-10 минути. Изплюйте го, щом побелее. Лечителите казват, че отработеното масло съдържа много микроби и слуз. Повторете това преди сън. Засмуквайте солена вода по 4 пъти във всяка ноздра за почистване. Разтворът трябва да преминава през носоглътката в устата. Изплюйте

4. Вземете контрастен душ. Не е трудно, след време ще го правите автоматично.

5. Налейте във ваната малко студена вода и направете 108 крачки в нея. При това масажирайте ушите си – дърпайте и пощипвайте, разтривайте. Така ще се събудите окончателно и ще усетите прилив на бодрост.

6. Изпийте чаша горещ разтвор на сода. Това ще пречисти организма и ще подобри работата на червата.

7. Закусете с удоволствие. Храната, която попада първа в стомаха, оказва огромно въздействие. Най-добре е да закусите овесена каша. Може да я накиснете от вечерта, може да я залеете неварена с мляко, да прибавите стафиди, ядки, семки, парченца ябълка, банан, мед – колко много вкусни неща може да хапнете! Излезте от вкъщи 10 минути по-рано. 

8. Превърнете автобуса в салон за масаж, фитнес зала, а пътуването в увлекателна гимнастика. В меката удобна седалка, край пробягващия край стъклата пейзаж, може да се направи цял комплекс от упражнения. Точков масаж на ръцете – това вече е добра гимнастика за цялото тяло; покрай лактите, по слепоочията, покрай ушите, по гърдите. Направете комплекс от упражнения за очите. Упражнения за ануса, корема, самомасаж на матката – свиване и разпускане, това подобрява кръвообръщението в малкия таз и ликвидира застоя, който предизвиква много заболявания, в това число и онкологични. Мнозина четат в автобуса – не го правете в никакъв случай! Дори няма да забележите как ще си повредите зрението.

9. Добре е да имате в работата билки. Особено полезен е чаят от лайка – действа против рака. Сложете на масата чаша с отвара и пийте по малко. Въобще пийте много – 2-2.5 л чиста вода на ден.

10. Почистването на дома е най-добрата аеробика. Ако искате да опазите сърцето си, движете се повече. 600 мускула помагат на сърцето. Ако те не действат, налага се то да работи за всички. Всеки човек може да разработи за себе си комплекс от упражнения, които ще му помогнат да запази бодрост и гъвкавост. Трябва да се прави всеки ден.

11. Използвайте всяко прекъсване на работата за раздвижване. Ако проветряват, излизайте от помещението, за да не се простудите.

12. Не преяждайте на обяд – излишната храна изяжда самия човек. Не наблягайте на месото – тази храна образува камъни. Разходете се малко, направете дихателни упражнения.

13. Поддържайте весело, добро настроение. Болестите отбягват такъв човек. Злите не живеят дълго. Благодарете за всичко добро на Всевишния. Благоприятни събития, щастливи срещи, късмет – всичко това се изпраща отгоре. Ако благодарите, успехите се увеличават.

14. Оставайте оптимист във всяко положение. Казвайте си, че всичко е за добро. Ако имате навика да преживявате дреболиите, да си измисляте неприятности, записвайте ги в тетрадка. След седмица прочетете тетрадката и си кажете: „Ха-ха!“ Нищо не ни разстройва толкова силно, колкото бедите, които… не са се състояли.

15. Постарайте се част от пътя до дома да изминете пеша. През градинките правете дихателни упражнения.

 16. Вечеряйте леко, не по-късно от 19 часа. Преди лягане задължително се разходете, а по-добре тичайте малко. Не бягайте сутрин.

17. Лягайте си по-рано. Преди сън помиришете с всяка ноздра настойка от валериана – по 1-2 пъти, не повече. Ако вдъхвате валериан дълго време, организмът се преобразява.

18. Благодарете на Всевишния за прекрасния ден.

19. През почивните дни може да поспите повече и да похапнете по-вкусно. Разходете се сред природата. Почивката трябва да бъде не само активна, но и пасивна. Много от болестите са резултат от хронично недоспиване

20. Внимателно следете сигналите от организма си, изучавайте го, помагайте на защитните сили да се справят с болестите, а не го отслабвайте с прибързаното вземане на лекарства. Не огорчавайте сърцето, белите си дробове и други важни органи с тютюн и алкохол.

 21. Най-големият враг на нашето здраве е непробудният мързел. Не се оставяйте на болестта – лечението е много скъпо, а пълното оздравяване невинаги се постига.

22. Радвайте се на всеки ден, превръщайте го в малък празник. Животът е толкова крехък, трябва да ценим всички радости, които ни дава.

Източник: janua-98.com
Снимка: Econet, Pinterest

Tози сайт използва "Бисквитки". Научи повече Приемам

Моля, запознайте се с нашите Общи условия и Политика за поверителност