източник: fine line

Лятото ни предлага голямо разнообразие от сезонни плодове, които са не само свежи и вкусни, но и изключително богати на витамини, минерали и други полезни вещества. Високото съдържание на вода в повечето летни плодове помага да хидратираме и тонизирате организма си, а комбинацията от малко калории и почти никакви мазнини ги прави идеални за поддържането на вашето добро здраве и лятна форма. Предлагаме ви интересни факти за полезните качества на 3 любими летни плода и идеи за това как да ги включите в менюто си:

2

Череши

Черешите са заредени с полезни хранителни вещества, антиоксиданти, известни като антоцианини, както и с флавоноиди, предпазващи сърцето. В черешите се съдържа провитамин А, витамини от група В, витамин С и Р, желязо, калий, натрий, магнезий, калций и фосфор. Те имат противораково действие, помагат за намаляването на нивата на холестерола, повишават имунитета, предпазват мускулите от травми, както и намаляват мускулната треска. Една чаша череши съдържа 87 калории, 22 гр. въглехидрати, 1 гр. протеин и 3 гр. фибри.

3

Праскови

Прасковите са не само едни от най-сочните и вкусни летни плодове, но и богат източник на витамини А, C, E и К, желязо, магнезий, фосфор, цинк и мед. Полезните им свойства също са многобройни: намалят риска от болести, свързани с наднорменото тегло като диабет, метаболичен синдром и сърдечно-съдови заболявания, както и от прогресия на зрението. Една средноголяма праскова (около 147 гр.) има около 50 калории, 0.5 гр. мазнини, 0 гр холестерол, 15 гр. въглехидрати, 13 гр. захар, 2 гр. фибри, осигурява 6% от дневните ви нужди от витамин А и 15% от тези на витамин С.

1

Малини

Малините заемат челно място в класациите за най-здравословни плодове, тъй като са богати на витамин А, B-комплекс и витамин Е и K, ниацин, рибофлавин и фолиева киселина, магнезий и фософор. Според последно проучване метаболизмът в мастните ни клетки може да бъде ускорен от фитонутриентите, които се съдържат в малините, което ги прави изключително подходящи в борбата с излишните килограми. 100 гр. малини осигуряват около 26.2 мг. или около 47% от дневната препоръчителна доза на витамин С.
Лесно може да включите тези вкусни и полезни плодове в ежедневното ви меню. Може да ги добавите към закуската си от овесени ядки и мляко, да ги комбинирате в смути, да ги включите в любимите си десерти като мъфини, кремове и сладолед или да ги консумирате директно между храненията.

FineLine Logo3000x3000 1

Още от "Здравесловен начин на живот":

д-р Юлия Григорова: Всичко, което трябва да знаем за детоксикацията

Всичко, което трябва да знаете за детоксикацията