Източник: Fine Line

Лятото е сезон, в който кожата ни е изложена на жаркото слънце и силни горещини. Лесно може да бъде увредена и дехидратирана. Благодарение на подходящо хранете и постоянна хидратация, може да поддържате вашата кожа здрава, гладка и сияйна през целия летен сезон. Новите клетки във вашата кожа бързо се развиват и заместват мъртвите кленти, затова те имат нужда от значителни запаси от полезни микронутриенти, които да стимулират растежа им. Предлагаме ви няколко полезни съвета за подхранване на вашата кожа отвътре навън.

09


На първо място, приемайте пресни плодове и зеленчуци. Те са богат източник на силни антиоксиданти, които предпазват кожата от клетъчни увреждания, причинени от свободни радикали. Свободните радикали са резултат от тютюнопушенето, замърсяването на въздуха и слънчевата светлина. Те причиняват появата на бръчки и старчески петна. Яжте поне пет порции от разнообразни зеленчуци на ден. Бетакаротенът (открит в тиквата, морковите и сладките картофи) и лутеинът (в папаята и спанака) са мощни антиоксиданти, важни за нормалното клетъчно развитие и за здравия тен.

Витамин C е друг супер антиоксидант. Необходим е за да имате силна имунна система и сияйна кожа, и бързо премахва несъвършенствата по кожата. Най-добрият източник на витамин C са боровинките, къпините, броколите, гуавата, кивито, портокалите, ягодите и сладките картофи. Всички те спомагат за образуването на колаген, който подсилва капилярите, захранващи кожата. Витамин Е пък предпазва клетките от увреждане в резултат на окисляване. Добър източник на витамин Е са бадемите, авокадото, лешниците, както и слънчогледовото и царевичното олио.

Спрете с нездравословните драстични диети! Постоянното сваляне и качване на килограми води до увисване на кожата и до поява на бръчки и стрии. Нездравословните диети лишават организъм ни от витамини, необходими за нормалния растеж на клетките.

Запасите от селен и цинк са също важни за поддържането на здрава и млада кожа. Най-лесно ще си ги набавите като похапвате риба, яйца, домати, броколи, пълнозърнести храни, ядки и семена.

Не се страхувайте от мазнините. Може спокойно да приемате мононенаситени и полиненаситени мазнини, като тези в авокадото и рибата.

И не на последно място, кожата има нужда от влага, за да бъде еластична. Дори леката дехидратация може да направи кожата да изглежда суха, уморена и леко сивееща. Пийте поне 6-8 чаши вода на ден. Освен вода, може да приемате билков чай и чай без кофеин. Избягвайте пушенето и прекомерната употреба на алкохол, които състаряват кожата.

FineLine Logo3000x3000 1