Жена, която няма за какво да се разкайва, е достойна за съжаление ~ Жана МОРО

ВИЖ ГАЛЕРИЯ 13 снимки

За любовта, мъжете и болестта, наречена живот – с думите на легендарната френска актриса Жана Моро.

Portrait of Jeanne Moreau (1928 ~ 2017) in Mademoiselle directed by Tony Richardson, 1966

Джентълменът е мъж, в чието общество жената разцъфтява.

Жената трябва да бъде толкова умна, че да се хареса на глупавите мъже, и толкова вулгарна, че да се хареса на умните.

Жената не държи да се омъжи. Тя не зависи от мъжа. Всъщност зависи, но жените са прекалено горди, за да го показват. О, колко горди им се налага да бъдат!

Любовната игра е като карането на кола – жените предпочитат обиколния път, мъжете гледат да минат напряко.

Сексът в една дълга връзка е изкуството всяко поредно представление да се поднася като премиера.

Мъжете, които говорят умно за жените, обикновено са лоши любовници. Великите практици не говорят, а действат.

За мъжете жената е загадка, чието решение търсят в следващата жена.

Размяната на целувки пред камерата не е нищо повече от размяната на погледи на улицата.

Жените използват парфюми, защото е по-лесно да излъжеш носа, отколкото очите.

Остаряването не предпазва от любовта, но любовта, макар и отчасти, предпазва от остаряване.

Мъжете и цените винаги се стремят да се качат колкото може по-нагоре.

Имаме толкова много думи за душевните състояния и толкова малко – за телесните.

И в живота, и зад кормилото на автомобила, жените вършат само постъпки, които могат да бъдат извинени, докато мъжете – най-ужасните актове на насилие.

Старите хора са като музеите – посещават ги не заради  фасадата, а заради съкровищата, които съхраняват.

В живота идва миг, когато изведнъж разбираш, че си се родила със смъртоносна болест – живот.

Жена, която няма за какво да се разкайва, е достойна за съжаление.

Jeanne Moreau in Gas-oil directed by Gilles Grangier, 1955

Jeanne Moreau in La notte directed by Michelangelo Antonioni, 1961

Jeanne Moreau and Daniel Gélin in 3 jours a vivre directed by Gilles Grangier, 1957

Jean Gabin and Jeanne Moreau in Gas-oil directed by Gilles Grangier, 1955

James Villiers, Jeanne Moreau and Stanley Baker in Eva directed by Joseph Losey, 1962

Jeanne Moreau and Stanley Baker in Eva directed by Joseph Losey, 1962

Jeanne Moreau in Mata Hari, agent H21 directed by Jean-Louis Richard, 1964

Claude Mann and Jeanne Moreau in La baie des anges directed by Jacques Demy, 1963

Jean-Paul Belmondo and Jeanne Moreau in Moderato cantabile directed by Peter Brook, 1960

Jeanne Moreau and Jean-Marc Bory in Les amants directed by Louis Malle, 1958

Jeanne Moreau in La notte directed by Michelangelo Antonioni, 1961

Portrait of Jeanne Moreau, 1960's

От „Енциклопедия на женската мъдрост и остроумие”, изд. Изток - Запад, 2005ч
Снимки: theredlist.com; заглавна - Portrait of Jeanne Moreau by Peter Lindbergh for Vogue Italia, 2004

Webstage.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK