Аристократка, в чиито вени тече жестоката изтънченост на опасните връзки. Злодейка, фатална жена, дама, готова да влезе в образа на мъж, ако добрата история изисква това от нея. Да се разтваря до съвършенство в своите персонажи и да разтреперва публиката, която очаква от героинята си нож, смирение, коварство и гордост в най-големия провал. Глен Клоуз е безупречният хамелеон в киното, което никога не я удостои със своята най-престижна златна статуетка, но това напоследък вече има силата на комплимент. Ние аплодираме ярките й противоречия в „Опасни връзки”, „Обрат на съдбата”, „Хамлет”, „Къщата на духовете”, „Фатално привличане”, „Албърт Нобс”, „101 далматинци”, „Лъвът през зимата” и очакваме още от непредвидимите й настроения.

Честит рожден ден, мадам Клоуз!

(Glenn Close in Fatal Attraction directed by Adrian Lyne, 1987)

Израснах в семейство, което не обичаше да ходи по магазините. В детството, моята майка ми купуваше по една рокля за всеки сезон. Превъзходно решение – по-лесно беше да ги израста, вместо да ги износя.

Известността е най-лошото, което може да сполети един актьор.

Добрите роли са голяма рядкост и възрастта няма нищо общо с тях.

Когато чуя: „С този режисьор е невъзможно да се работи”, винаги си мисля: „О, трябва да опитам!”

В кухнята ми виси ножът от филма „Фатално привличане”. Най-добрият начин да напомняш на околните – жените не бива да бъдат обиждани.

Днес е трудно да се покажеш навън – никога не знаеш, какво да си облечеш.

Съпругът ми притежава качества, които смятах за несъвместими – ум и доброта.

Актьорската работа за мен е вълнуващо пътешествие в човешката душа.

Трябва да обичаш своя персонаж дори когато съвършено няма за какво. Е, само за Крюела Девил не намирам никакво оправдание (героинята от „101 далматинци) – тя е същински дявол.

За мен пазаруването е ад.

Често ме бъркат с Мерил Стрийп. Но защо не тогава, когато й връчват „Оскар”?!

Никога не съм искала да бъда мъж – жал ми е за тези неприспособени към живота създания.

Със завидна последователност попадам в списъка на най-добре облечените знаменитости, а също и в този на най-безобразните. Длъжна съм да кажа, че с второто се чувствам много по-комфортно.

Слушайте сърцето си, дори когато ви се струва, че ви говори ужасни глупости.

Радвам се, че дъщеря ми не прилича на мен. Ако децата изцяло повтаряха родителите си, човечеството отдавна да се е изродило.

В младостта 60-те години ти се струват като края на света. Когато това се случи с теб, разбираш – и краят може да бъде великолепен.

Glenn Close and Michael Douglas for Fatal Attraction directed by Adrian Lyne, 1987

Glenn Close in Maxie directed by Paul Aaron, 1985

Glenn Close in Hamlet directed by Franco Zeffirelli, 1990

Glenn Close and Meryl Streep in The House of the Spirits directed by Bilie August, 1993

John Malkovitch and Glenn Close in Dangerous Liaisons directed by Stephen Frears, 1988

Glenn Close for 101 Dalmatians directed by Stephen Herek, 1996

Glenn Close in Hamlet directed by Franco Zeffirelli, 1990

Glenn Close and James Wood in Immediate Family directed by Jonatham Kaplan, 1989

Снимки: The Red List