Една българска идея ще срещне своя шанс за пълна реализация и ще се съревновава за внушителния награден фонд от $1.000.000 в Глобалната иницатива The VENTURE Win The Right Way | CHIVAS. Надежда Савова – Григорова и нейната "Мрежа Хлебни Къщи" ще представят България в Големият финал на международният проект за социално предприемачество през юли в Силициевата Долина, Сан Франциско. Тя ще се състезава с останалите 13 финалисти от страните участнички - Китай, Бразилия, Мексико, Чили, Колумбия, Япония, Южна Африка, Тайланд, Украйна, Уругвай, САЩ, Великобритания и страните от Персийския залив.
В амбициозният проект на CHIVAS, нашата страна беше избрана от общо 160 световни пазари, а активността на българските социални предприемачи се оказа сред най-силните в тази надпревара на иновационни идеи, които съчетават бизнеса с щедростта и социалната ангажираност.

Единствената дама сред полуфиналистите, основател и собственик на "Мрежа Хлебни Къщи", заслужи най-високата оценка на локалното жури. Магията на хляба, който носи радост и живот, който се превръща в обединяващ символ за всички хора и култури е и израз на единство, вдъхновява Надежда Савова-Григорова за това начинание. Хлебните къщи са местни институции, в които се провеждат регулярни събития с месене и печене на хляб с хора от деликатни социални групи. Социалният заряд на тази идея е заложен в т.н. "общностни месения на хляб", които имат културно-образователен и терапевтичен аспект – рисуване с брашно, изработване на кукли от тесто, месене на хляб от слепи хора. Надежда Григорова е собственик на две развити и функциониращи Хлебни къщи, а в дългосрочен план е предвидено във всеки областен град на България да бъде създадена такава Къща, която да работи като социално-културен център и социално предприятие Фурна за хляб.

9

10

11

Надежда Савова-Григорова има впечатляваща биография, наситена с пъстри интереси и начинания. По образование е културен антрополог, дипломиран в Университета "Принстън", САЩ. През 2008 г. основава Международния Съвет на Самодейните Средища /световна мрежа от културни центрове/, създател е на първата Хлебна Къща в дома на своята прабаба в Габрово. И още - пътешественик на Годината на Нешънъл Джиографик /2012/, презентатор, консултант по културни политики /към ЮНЕСКО/, иконописец, поет, фотограф, творец. Любовта към хляба обаче, е истинския център в живота й – начин да предаде доброто и надеждата с енергията на ръцете. Културата на хляба и идеята на Хлебните къщи на Надежда Савова-Григорова, вече са прехвърлили границите на България. Интерес към това начинание има в над 15 страни по света, а реализацията по разширяване на този благороден проект предстои.

Нашата финалистка ще бъде подготвена за Големия Финал в The Venture от експерти в социалното предприемачество и компетентни професионалисти. Тя ще представи своята идея пред международното жури в Силицевата Долина, което ще определи и крайния победител в тази амбициозна надпревара. Очаквайте подробности за начина, по който бихте могли да подкрепите българския финалист в The VENTURE на официалната страница на инициативата – www.theventure.com и Facebook страницата на Chivas Regal Bulgaria.