Ако искате да запомняте по-добре ~ По-добре прави, отколкото седнали

reading 1

Така стоят нещата според последното проучване на Научно–изследователския център по здравословно хранене към Тексаския университет A&M. Екип от учени открил, че децата, които се обучават стоейки прави са с 12 % по-внимателни от онези, които са седнали. Това им позволява да усвоят по-бързо материал, който в обичайна ситуация биха запомнили за 7 минути. Тези данни учените получили, когато в продължение на година наблюдавали над 300 деца – ученици от 2-ри до 4-ти клас. Активността на децата оценявали по това, как те отговарят на въпросите, вдигат ръка, участват в общите дискусии и проявяват инициативност за повече задачи.
Всичко, от което имали нужда учените - оборудвани работни маси, тип "трибуна", снабдени със скамейки, на които ако пожелаят учениците могат да седнат. Професорът-инженер Марк Бенден първоначално предположил, че използването на тези маси може да реши проблема с детското затлъстяване.
Неговите изследвания показали, че учениците, стоящи прави зад банките изгарят 15% повече калории, отколкото седналите. По време на последното изследване, Бенден получил данни, съгласно които физическата активност, дори ниската, повлиява благотворно мисловната дейност. Професорът заявил, че не е изненадан от резултатите. "Стоящите високи маси могат да решат поведенческите проблеми на учениците и да повишат тяхното внимание при решаване на учебните задачи. И това се случва, благодарение на разрушаването на традиционната монотонност на процеса и различните способи, които ангажират детските умове за изпълнение на задачите. Изследванията показват, че поведението на децата по време на урок е най-важния фактор за неговата успеваемост. Накратко – стоейки на крака, ние съобразяваме по-добре, отколкото седнали.", допълва професор Бенден.

Източник: National Geographic
Снимки: funifi.com

4187 Преглеждания