Закусвайте в тишина | Съветите на неврохирурга Александру ЧИУРЕА за дълъг и здрав живот

Правилата на щастливият и здрав живот са прости – балансирано хранене и физическа активност. Но това все пак не е всичко. Пълноценният отдих и позитивната житейска настройка също играят важна роля. 

Известният румънски неврохирург проф. Александру Влад Чиуреа (Alexandru Vlad Ciurea) добавя към този списък още няколко прости правила. 

Събуждайте се рано сутрин (както казват „с кокошките”) и не по-късно от 9 ч., иначе целият ви ден ще е пълен с прозевки и ще се чувствате уморени. 

Проветрявайте помещението, в което се намирате или често стойте на свеж въздух – дайте възможност на мозъка да се насити с кислород. 

Движението е живот. Давайте си почивки от работата, за да се поразходите (дори из стаята) или правете прости упражнения. 

Вземайте си сутрешен душ – той ще ви помогне да се разбудите, да се освежите, ще подобри настроението ви и ще прогони мрачните мисли. 

Закусвайте в тишина, без да се разсейвате с телевизия, новини, вестници, телефони. Съсредоточете се единствено върху храната – това подобрява храносмилането. 

Чай или кафе пийте без да бързате, още по-малко в крачка, правете това бавно и осъзнато. И отново – не се занимайте със социални мрежи и други дразнители. 

Усмихвайте се по-често. Така може да заблудите мозъка си – той ще приеме вашата усмивка като сигнал, че всичко ви е наред (дори това да не е така) и ще намали нивото на хормоните на стреса в организма ви. 

Обедът споделете с приятели. По-добре да останете леко гладни, отколкото да се натъпчете до пресита – не натоварвайте организма си с излишна работа. 

Вечерята подарете на врага. Вечерният прием на храна трябва да бъде максимално лек. Не употребявайте тежки за храносмилане продукти, избягвайте тлъстите храни, дайте на организма си да отпочине. 

Още повече внимавайте с алкохола – той пречи на съня, а последното правило за здравословен и дълъг живот е именно:

Пълноценен сън. В съвременното общество мнозина се придържат към правилото – по-малко сън, повече време за работа и успехи. Но това е неправилно – сънят е толкова важен за нас, колкото храната и въздуха. Не си лягайте по-късно от полунощ. 

Източник: lifter.com.ua
Снимка: alexandruvladciurea.ro

Tози сайт използва "Бисквитки". Научи повече Приемам

Моля, запознайте се с нашите Общи условия и Политика за поверителност