Правилата на нормалното общество не важат за тези, които живеят на ръба ~ Тамара де Лемпицка

ВИЖ ГАЛЕРИЯ 18 снимки

Баронесата на Арт Деко

Тамара де Лемпицка  се ражда на 16 май 1898 във Варшава, докато все още е част от Руската империя. Дете е на полякиня и руски евреин, но е отгледана от леля си – бохем, която оказва силно влияние върху светоусещането й. Живее в Санкт Петербург, омъжва се на 15-годишна възраст, но впоследствие бяга от революцията и се озовава в Париж, където намира своите учители – постимпресиониста Морис Денис и неокубиста Андре Лоте. Открива своя стил – Ар Деко и усвоява аристократичното живеене на ръба, омаята на плътската наслада, славата и самотата, разкоша и мизерията и накрая болката от отминаващата младост...

До началото на 30-те години на XX век Тамара живее живот на Дива, картините й се ценят и продават, славата й расте, лицето й не слиза от кориците на списанията. Красива, изискана, независима и скандална, Тамара де Лемпицка представлява лудия живот на 20-те и 30-те години на 20 век.

Живее в Париж, Бевърли хилс, Ню Йорк, Хюстън, пребивава в Милано, Монте Карло, Лос Анжелис, Сан Франциско, Чикаго. И личният и живот, и творбите й репрезентират един лъскав свят от луксозни хотели и скъпи коли, бисексуални връзки и приятелства на високо ниво, блясък, прикриващ депресията, злоупотребата с кокаин, трудни взаимоотношения с близките болезнената самота като логично следствие.

Наричат я „баронесата на Арт Деко“, но въпреки това, полската художничка бива пренебрегвана за дълго време от историците на изкуството, докато не намира самотната си смърт през 1980 в Мексико. Кремират я и прахът й е разпръснат върху вулкана Попокатепетъл.

Нейният „Portrait de Madame M” бе закупен за рекордните 6,1 милиона долара на търг на „Кристис” през 2009 г.

Portrait of Madame M., 1930 

Аз живея живота си в периферията на обществото, а правилата за общоприетото не се отнасят за тези, които живеят на ръба.

Аз бях първата жена, която рисуваше изчистено и това беше основата на успеха ми. От сто картини, моите винаги ще се открояват. Галериите започнаха да излагат моите творби в най-добрите си зали, винаги в средата, защото моята живопис привлича. Тя е прецизна. Завършена.

Моята цел е никога да не копирам. Създавайте си нов стил!

Sleeping Woman, 1935

Blue Woman with a Guitar, 1929

The Convalsecent, 1932

Andromeda, 1929

Portrait of Ira P., 1930

Portrait of the Duchess of La Salle, 1925

Saint Moritz, 1929

Idyll, 1931

My Portrait (Self-Portrait in the Green Bugatti), 1929

Reclining Nude I, 1925

Portrait of Marquis d'Afflitto, 1925

Group of Four Nudes, 1925

Portrait of Marjorie Ferry, 1932

Printemps, 1928

Man with Guitar, 1935

Portrait of Tadeusz de Lempicki, unfinished, 1928

Картини: Wikipedia

Webstage.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK