4 начина, по които поколението Z ще промени света

Преди всичко нека уточним какво е поколението Z и кои са неговите предшественици. Това са хората, родени след 1995-та година, техни родители сме именно ние, поколението Y или поколението X. Нашите родители пък принадлежат към поколението Baby Boomer и така нататък... Няма да навлизаме по-дълбоко в историята, защото тази статия е посветена на бъдещето.

Всяко едно поколение има лошия навик да сочи с пръст „правия път“ на своите наследници. Ние не правим изключение.  Сигурно не малко пъти ви е идвало да хванете за яката детето си, вперило поглед в своя лаптоп, и да го изпъдите навън с думите: „Това не е никакво детство! На твоите години се пързалях с шейната, докато не ми посинееха пръстите на краката!“ Да, на всички ни е познато! И в немалка степен сигурно сме прави да се притесняваме, че децата ни не са така активни в игрите по начина, по който ние разбираме тълкуването на тази дума. Но ние няма да говорим за това доколко са полезни или вредни навиците и интересите на днешните младежи, а ще се опитаме да ви представим една по-различна гледна точка, върху която може би до сега не сте се замисляли. А именно – как поколението Z може да промени света.

1. Поколението  Z не просто наблюдава, а създава култура

Преди време компанията Wildness, създадена от AwesomenessTV, проведе проучване с 3000 младежи и тийнейджъри от цял свят. Най-значителното откритие беше, че децата от поколението  Z са „създатели на културата“ и катализатори на процъфтяващата културна революция. Според Wildness, поколението Z „предефинира забавлението, потреблението, работното място и пазара.“  Израстването с Интернет освобождава тези младежи от пределите на традиционните схващания за култура и по този начин те подклаждат възраждането на съвместно, ново творчество, без надзора на възрастните или други произволни ограничения.

2. Поколението Z е първото истинско предприемаческо поколение в света

Докато другите поколения се прехласват по спортни или музикални икони, поколението Z подражава на основатели на процъфтяващи компании. Третирайки основателите на Facebook, Twitter, и Snapchat като рок идоли, членовете на поколението Z се надпреварват да вървят по стъпките им, като създават свои собствени канали и приложения в YouTube, блогове и уеб сайтове, без да са обременени или повлияни от чужда, редакторска намеса. Тук те отново са революционери. 

3. Поколението Z е първото поколение, което не преценява хората по расова, полова, религиозна, политическа или каквато и да е друга принадлежност

Там, от където тръгва понятието „Поколение Z“ – Америка, имаха чернокож президент в продължение на повече от половината живот на децата, принадлежащи към тази генерация. Според едно проучване белите хора ще бъдат малцинство в САЩ през 2020г., но това съвсем не ги смущава. Всяка година се увеличава и броят на родените от смесени раси. Не са малко и децата, които растат в семейства на гей двойки. Вероятно бежанската вълна в Европа също ще даде своите отражения.

Бракът между половете, Кейтлин Дженър и Кончита Вурст са норма за поколението Z, а не изключение. Институционален расизъм, сексизъм и тесногръдо мислене за равенството продължават да тормозят света, но с поколението Z, много от страховете и недоверието, ще се разсеят.

4. Поколението Z не се поддава лесно на манипулации

Отново благодарение на Интернет, неограничения достъп до информация и приемането на различни гледни точки, тези деца не са толкова лесно манипулируеми, както предишните поколения. Тоест, когато утре някой се опита да им вмени нещо, благодарение на запаса от информация, с който разполагат, те няма да позволят толкова лесно това да се случи.

Една от най-хубавите черти на поколението Z е тяхната идентичност, която не се касае до мнението на масите, внушенията на медиите или политическите хватки. Всъщност, според проучването на  Wildness, тийнейджърите консумират медиите по един изцяло нов начин, като 70% предпочитат стрийминг пред телевизията и 0% избират телевизията, ако биха могли да запазят само едно устройство. Те събират и най-важното създават уеб съдържание – един уникален поток от новини от Twitter и Snapchat, видеоклипове от Vine, преживявания в Instagram, рецепти в Pinterest... Няма мрежа, която да програмира техния културен опит – те сами решават какъв вид съдържание искат да видят и определят собствените си параметри.

Wildness ги нарича „Създатели на културата“, според MTV те са „Революционери“, докато друга група ги определя като „Поколение на ръба“. Всъщност те са всичко това... и не са, но преди всичко Поколението Z са нашите наследници, нашето Утре и може би последните, вдъхновени от азбуката. Нека не им отнемаме свободата и оптимизма за бъдещето, защото те притежават вяра във възможното и ангажимент към идеалите да оставят този свят по-добър, отколкото са го заварили. Дължим им го!

Адаптирано по материал на: Huffington Post
Снимкa: OpenSesame, JWT Intelligence

Webstage.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK