Докато фотографът Michael Wolf заснема поредните обекти на неговото внимание, сцената пред обектива бързо се превръща в интерес, а минувачите се чудят какво става, защото този път фокуса е върху столовете по улиците на Китай. Снимките от серията "The Bastard Chairs of China" документират красотата на грозното, разтягането на времето, изкуството на импровизацията, както и естеството на изпражненията, като портрет на неговия потребител.
Wolf споделя, че полицията го задържа два пъти по време на заснемането на поредицата, за "правене на нещо, което е вредно за китайската държава". А истината е, че той се интересува от "красотата, присъща на използваните предмети."
"Те не са елегантни, нито винаги удобни, нито масово производство: те могат да се възприемат като физически лица. В Китай, обектите използвани за сядане са най-разнообразни. Всеки стол има свой характер и всеки един е спътник на притежателя си. Техните обитатели седят близо до пода, интроспективно, наблюдавайки наоколо, без натиска на времето. Понякога, когато бях забелязван, фотографираните от мен столове биваха конфискувани от собствениците си и в тези моменти те губеха своята анонимност.", разказва Mihael Wolf.
И докато ние, можем да се наслаждаваме на красотата и изкуството на съвременните столове, през цялата им история до днес, когато всичко е казано и направено, това което има в директен смисъл значение е, че този предмет е в крайна сметка е място за почивка. Снимките в проекта определено оспорват идеята за нашата стандартна дефиниция на един стол...
След като се мести в Хонг Конг, работата на Michael Wolf обхваща широк кръг от теми, тясно засягащи архитектурата, цената на оцеляването и начина на живот в Китай , вижте някои от тях:
Хонг Конг! Или какво е да имаш 7 милиона съседи
Абстрактен Париж през обектива на големия фотограф Michael Wolf
"Real Fake Art": Портрети на китайските фалшификатори на картини