Автомобилните историци считат Bugatti Type 35 за един от най-успешните състезателни автомобили за всички времена. От създаването си до сега този автомобил е спечели над 1000 състезания, включително голямата награда на Гран При през 1926 година, Targa Florio в продължение на 5 години - между 1925 и 1929 г., като се е случвало да печели дори по 14 състезания на седмица.

През 2008 автомобилът зае 54 място в списъка на най-красивите автомобили в историята в класацията на британското издание The Telegraph.

Относителната отдалеченост на Аржентина от Северна Америка и Европа, както и строгите закони за внос станаха причината за появата интересно явление - множество винтидж автомобили започнаха да се движат по пътищата и се стигна до създаването на изцяло нова индустрия, чиято задача е да снабдява с части античните превозни средства по пътя.

Няколко оригинални Bugatti тип 35 се отправиха към Аржентина преди и след Втората световна война. Страна, дом на много автомобилни легенди, включително Хуан Мигел Фанджо, може би най-големият пилот на Гран При за всички времена. Там обаче красивият автомобил започна да страда от липса на резервни части, което доведе до появата на екосистема, която да създава ръчно изработени такива.

През 80-те години на миналия век естествено се появи нуждата от цялостна реставрация на превозните средства отпреди Втората световна война и „Pur Sang“, бе основана за да предложи тези услуги на добре обучените членове на аржентинските автомобилни познавачи.

Pur Sang е френски термин за конни надбягвания, в превод „чиста кръв“ и е избран като име, за да посочи намеренията на новата компания – да предоставя части, които са перфектни и неразличими от частите, направени от Bugatti във Франция през 20-те и 30- те години.

Докато фирмата извършваше ремонт на оригинални автомобили Bugatti Type 35, беше решено да се направят рисунки на всички части и впоследствие да се създаде рецепта за производство.

Чертежите на двигателя и много други части бяха генерирани, което доведе до факта, че днес Pur Sang имат способността да изработват автомобии, идентични с типа 35 на Bugatti , които да са еднакви чак до квадратните болтове и ръчните панели на каросерията.

След като първият Pur Sang бе готов, поръчките заваляха, тъй като за аржентинците не бе възможно да закупят оригинално Bugatti от Eвропа и да го внесат. Но имат възможност да си поръчат чисто новия Pur Sang, като времето за конструиране на един автомобил е само около 90 дни.

Непрекъснато се въвеждат и различни, по-модерни производствени техники, за да се гарантира, че всяка част е идентична с оригиналната.

PUR SANG TYPE 35B

Това е последната версия на оригинала тип 35 и според мнозина – най-добрата. Той е снабден с голям турбокомпресор отдясно на 2,3 литровия осемцилиндров двигател.

Най-известният тип 35B е този, пилотиран от френския британец Уилям Гроувър-Уилямс при победата му на френския Гран При през 1929 в Льо Ман.

Pur Sang приема поръчки за нови 35B от цял свят, търговският директор на компанията Джон Ботуел лично обработва всяка от приблизително 20-те поръчки на година и изработва точните сертификати на всяко едно превозно средство за всеки клиент, след  което тества всеки един автомобил.

Pur Sang са доставили десетки коли в над 20 страни по света и сега приемат поръчки за края на 2017-та. Всяка поръчка отнема около три месеца, в зависимост от спецификацията, а най-добрата гаранция за качество е, че Джон Ботуел обича лично да обикаля из различни състезания по целия свят със своя 35B, който има вече над 4200 мили пробег.

Източник и снимки: silodrome.com