Всички промени са съпроводени с болка. Ако не чувстваш болка, значи нищо не се е променило ~ Мел ГИБСЪН

На 3 януари Смелото сърце на Холивуд навършва 61 години

(Mel Gibson, 1980)

Най-голямата ми слабост е невъздържаността. Но, слава Богу, вече не съм така невъздържан като преди.

Никога не съм изпитал върху себе си гнева Господен.

Журналистите са единствената порода хора, които са способни жив да те изядат.

Обичам ли онези, които ме ненавиждат? Не ми се нравят много, но ги обичам.

Обичам жените, защото жената е най-прекрасният Божи замисъл. А ако жените искат да бъдат такива, каквито са мъжете и да паднат с едно стъпало по-долу, нека бъде така.  

Понякога ми се струва, че най-великата способност на човешкия разум е умението да забравяш.

Най-добрият отговор, който можеш да получиш на глупав въпрос, е тишината.

Харесва ми да бъда баща. Това те подмладява. И е възможност да започнеш живота си отначало, разглеждайки го под друг ъгъл.

От децата научаваш повече, отколкото те научават от теб.

За първи път се замислих да стана режисьор, когато бях на 16. Исках да направя филм за викингите на старонорвежски, който тогава изучавах. Глупава идея, нали? Но тъкмо затова станах режисьор.

(Mel Gibson on the set of Apocalypto directed by Mel Gibson, 2006)

Да играеш, означава да лъжеш. Изкуството на актьора е изкуство на тънката лъжа и на мен дълго време ми плащаха само за това, да лъжа убедително пред камерата.

Всички казват, че Холивуд е фабрика, но забравят да кажат, че в тая фабрика, всеки от нас е незначителен детайл от един огромен механизъм. И ако се счупим, просто ни сменят.

Човек умира постепенно. Нима всички събития, които се случват в живота ни, не са етапи на смъртта? Нима животът не ни разкъсва парче по парче?

Колко по-незабележимо е едно зло, толкова е по-страшно. Дяволът не държи на главата си неонова табелка „Дявол”.

Злото намира път към всеки от нас и има едно общо правило – най-напред злото те убеждава, че всъщност не съществува.

Какво прави доброто кино с хората? Забавлява? Навярно възпитава? Или възвисява? Доброто кино прави всичко това едновременно. В противен случай просто си губиш времето пред екрана.

Човекът на екрана и човекът в живота – това са две различни личности. Знаете ли какво е казал Кари Грант? Попитали го, какво е да си Кари Грант, а той отвърнал: „Понятие нямам, що за човек е той”.

Всички промени са съпроводени с болка. Ако не чувстваш болка, значи нищо не се е променило.

Мечтите винаги изглеждат жалки на хартия.

Политкоректността е интелектуален тероризъм. Не можеш винаги и всеки да обичаш.

(Mel Gibson and Anthony Hopkins in The Bounty directed by Roger Donaldson, 1984)

(Mel Gibson in Braveheart directed by Mel Gibson, 1995)

(Mel Gibson and Danny Glover in Lethal Weapon 4 directed by Richard Donner, 1998)

(Mel Gibson in Get the Gringo directed by Andrian Grunberg, 2012)

(Glenn Close and Mel Gibson in Hamlet directed by Franco Zeffirelli, 1990)

(Mel Gibson in What Women Want directed by Nancy Meyers, 2000)

(Mel Gibson and Kevin Hernandez in Get the Gringo directed by Andrian Grunberg, 2012)

(Sigourney Weaver and Mel Gibson in The Year of Living Dangerously directed by Peter Weir, 1982)

(Scott Neeson and Mel Gibson on the set of Braveheart directed by Mel Gibson, 1995)

(Mel Gibson by Ron Galella at the Annual Acadamy Awards in Los Angeles, 1984)

Снимки: ET Canada, theredlist.com, New York Post

151862 Преглеждания
В този ред на мисли