Най-продуктивният и емблематичен режисьор на Испания Педро Алмодовар се влюбва в киното още в съвсем ранна възраст Всъщност той бил толкова пленен от идеята да посвети живота си на това изкуство, че едва 16-годишен заминава за Мадрид. Изцяло разчитащ на себе си, без пари в джоба, той започва да работи на различни места, докато не натрупва достатъчно средства, за да си купи първата камера Super8. Дори, когато испанският диктатор Франциско Франко, затворил училището за кинематографично изкуство в Мадрид, Алмодовар не се отказал... и резултатите са налице! Днес той е един от най-обичаните европейски режисьори, а неговите филми отдавна са излезли извън рамките на традиционните схващания за кино и култура.
(Pedro Almodóvar by Jerod Harris, 2011 )
Киното може да запълни празнотите на живота и да притъпи самотата.
Всичко, което не е автобиография е плагиатство!
Във всяка романтична връзка съществува частица утопия.
Аз съм истински кошмар за всеки моден дизайнер, защото с претенциите си изземам всички му роли и накрая той се превръща просто в мой асистент.
Успехът няма нито вкус, нито мирис, затова когато свикнете с него, значението му просто изчезва за вас.
Във физическото си измерение хората не се делят на млади и стари, само на млади и болни.
Да си режисьор на филми в Испания е почти същото като да си бикоборец в Япония.
За щастие природата ме е надарила с ирационално любопитство дори за най-дребните неща. Това ме спасява. Любопитството е единственото нещо, което ме държи на повърхността. Всичко останало ме дави.
Ненавиждам артистите, чиято основна цел е провокацията. Вярвам, че големите провокатори са тези, които не си го поставят за цел.
(Penélope Cruz and Pedro Almodóvar at the Cannes Film Festival by Derek Hudson, 1999)
(Penélope Cruz and Pedro Almodóvar by Sofía Sánchez and Mauro Mongiello, 2009)
Мисля, че единствената разумна награда за нечий успех са парите. Те са много по-практични от една статуя.
Съществуват две неща във филмите, които имат различна стойност, според това дали ги изпълнява мъж или жена. Лицевата голота и умението да разплакваш.
Ако мъжете са боговете (със спорно величие), то жените са не просто президенти, но и всички министри в правителството.
Киното е Раят за необвързаните!
За мен хубавата книга и хубавият филм са като любовта – придават чар на живота и изпълват с надежда за бъдещето.
Няма нищо по-тъжно от това да се заслушваш в ехото на собствените си стъпки.
Примирих се с онзи малък жанр от морала, който се нарича съвест.
Киното е езикът, с който говори бъдещето, нищо че историите, които разказва се основават на миналото.
Колкото по-рядко оставаш сам със себе си, толкова по-често надценяваш тези моменти.
(Pedro Almodóvar by Rene Burri, 1994)
(Pedro Almodovar by Stephen Stickler, 1999)
Снимки: TheRedList, Los Angeles Times