Не всички разбили се кораби завършват своята история на черното дъно. Съдбата на някои е по-прозаична – те просто са заседнали и останали завинаги в плитките води.

sunkenships01

1. Корабът със звучното име World Discoverer е построен през 1974 година. Неговата основна задача била круизи в полярните региони. Корпусът на плавателния съд бил специално проектиран така, че да може да се справи с последиците от полярните ледове, но и това не го спасило. На 30 Април 2000 г. World Discoverer се удря в риф, който не бил обозначен на картата. Десния борд получава значителни щети. За да се предотврати потъване на кораба и да се избегнат човешки жертви, капитанът решава да "скочи" в плитчините на залива Родерик Dhu. Въпреки факта, че корабът по-късно е бил ограбен от мародери, днес той е популярна дестинация за любителите на морската романтика.

sunkenships02

2. Mediterranean Sky или както го наричат по време на строителството, City of York, е построен през 1952 г. в Нюкасъл (Англия). Круизния кораб тръгва от Лондон през ноември 1953 г. и е служил в това пристанище до 1971 г., когато е бил продаден и преименуван на Mediterranean Sky. Последното му плаване се извършва през август 1996 г. по маршрута Бриндизи - Патра. Поради влошаване финансовото състояние на дружеството стопанисващо кораба, през 1997 г. той е конфискуван. Две години по-късно е преместен към залива Елевзина (Гърция). В края на 2002 г., корабът започна да събира вода и се накланя. За да се предотврати потъване е изтеглен в плитки води, но и това не помага. От януари 2003 г., корабът е обърнат на една страна и чака съдбата си.

sunkenships03

3. Captayannis е гръцки товарен кораб, чиято основна задача била да транспортира захар. През 1974 г., по време на буря, корабът е силно повреден от сблъсък с танкер: котвената верига минала през каютите на Captayannis и ги наводнила. Капитанът се опитал да изпрати кораба в плитки води. Въпреки това, на следващата сутрин, корабът се обръща и днес все още лежи там. Мародери изнасят от кораба всичко, което е възможно. Сега той е покрит с растителност и е дом на много птици. Местните хора го наричат ​​"захарният кораб" и са щастливи да го покажат на всички посетители.

sunkenships06

4. Olympia е търговски кораб, който през 1979 г. е пленен от пирати по пътя от Кипър до Гърция. Следват няколко неуспешни опита да изведат кораба от плитчините на залива близо до остров Аморгос, където той е закаран от пиратите. Корабът остава там и до момента, превръщайки се в най-забележителния обект на острова.

sunkenships08

5. Френски шлеп BOS 400 е най-големият плаващ кран в Африка с дължина 100 метра, който на 26-ти юни 1994 г. заседнал в Персийския залив, по време на военни маневри. Съдът трябвало да преодолее пътя от Конго до Кейптаун, но по време на буря влекача е бил повреден и шлепа заседнал в местност с името на Duiker Point. Въпреки няколкото опита да изтеглят плаващия кран той все още е там.

sunkenships10

6. HMAS Protector е придобита от правителството на Южна Австралия през 1884г., за да се защити бреговата линия от възможни атаки. Корабът е участвал в Първата световна война и в почти цялата Втора. По ирония на съдбата той е бил загубен след сблъсък с влекач през юли 1943г. по пътя за Нова Гвинея. Ръждясалите останки на кораба все още могат да се видят на същото място.

sunkenships11

7. Евангелия - Това е търговски кораб, който е построен в корабостроителницата, в която е проектиран и "Титаник". На 28 май 1942 г. корабът е бил пуснат на вода под името Empire. По-късно той е известен също и с имената Saxon Star, Redbrook и накрая Евангелия. През 1968 г., по време на гъста мъгла през нощта корабът се носел твърде близо до брега и заседнал в до Констанца (Румъния). Някои казват, че това е направено нарочно, заради застраховка. Хипотезата се потвърждава косвено от факта, че по време на катастрофата, въпреки гъстата мъгла, морето не е било бурно и цялото оборудване е работило правилно.

sunkenships12

8. Santa Maria е испански кораб, чиято основна задача била да транспортира огромен брой подаръци от испанското правителство за тези, които подкрепили страната по време на икономическа криза. Корабът е превозвал спортни автомобили, храни, лекарства, дрехи и още много други. На 1-ви септември 1968 г. корабът заседнал, когато преминава през Cape Verde на път за Бразилия и Аржентина. Местен влекач се опитал да спаси кораба, но опитът се оказал неуспешен, а и ценните товари някак по чудо изчезнали. Оттогава, Санта Мария е една от основните атракции на Cape Verde.

sunkenships09

9. La Famille Express - Корабът е построен през 1952 г. в Полша и служи на Съветския флот като "Форт Шевченко" до 1999 г., когато е продаден и преименуван на La Famille Express. Обстоятелствата около корабокрушението му не са съвсем ясни - с изключение на това, че е заседнал в Карибско море по време на урагана Франсис през 2004 г.

sunkenships13

10. SS Maheno - Това е най-известното корабокрушение на остров Фрейзър в Австралия, което се е превърнало в забележителност. Построен през 1905 г., SS Maheno е един от първите турбинни параходи. Неговият редовен маршрут е между Сидни и Оукланд, а през Първата световна война е превърнат в болница. През 1935 г. е продаден на Япония за скрап. Докато е теглен към последната си цел, корабът се сблъсква с тежък циклон и къса въжето на буксира. Опитите то да бъде закачено отново се провалят и корабът изчезва заедно с осем души на борда.