„Бракът е предопределен да бъде благословията над света, защото той е контекст, в който двама души могат да станат повече от това, което биха били поотделно.“
(Marriage Feast at Cana, after 1550, by Hieronymus Bosch, Museum Boijmans Van Beuningen)
♥ Бракът
„Вие решихте, двамата заедно, да поканите Светия Дух във вашата връзка.“
Бракът, както всичко останало, може да бъде използван или от егото, или от Светия Дух. Неговото съдържание никога не е предопределено. Бракът е жив организъм, който отразява последователните решения на двете страни.
На този свят останаха твърде малко свещени неща, но към едно от тях трябва да се отнасяме с особено уважение, защото в противен случай моралната същност на света се разпада. Това е споразумението между двама души. Просветленият брак е решение за участие в процеса на взаимно израстване и опрощение, решение за споделянето на обща цел в услуга на Бога.
Веднъж един мъж ми каза, че връзката с бившата му съпруга била прекрасна през първата година от съвместния им живот. По това време те и двамата участвали активно в някаква организация, занимаваща се с личностно израстване. Щом напуснали организацията обаче, бракът им се разпаднал. Това не показва, че в брака им не е имало нищо ценно. Напротив, разкрива значението на контекста, който е по-важен от личните интереси на едната и дори на двете страни.
Защо бракът е по-дълбоко решение от другите видове връзки, например от двойката, която живее заедно? Защото бракът е споразумение, че въпреки всички катаклизми и викове, никой няма да си тръгне. И на двамата със сигурност ще ни се наложи да преминем през различни емоции, надигнали се дълбоко в нас - а когато сме искрени, настъпват моменти, в които сме разстроени - но тук е безопасно да го направим. Никой не си отива.
Решението за брак се обявява публично. На сватбите с религиозна церемония има ритуал, в който общите молитви на гостите сформират ореол от светлина и защита около връзката.
Женитбата е дар от Бога за мъжа и жената. Тя е подарък, за който трябва да Му се отблагодарим. Съпругата е Божият дар за мъжа. Съпругът е Божият дар за жената. Но Божиите дарове са предназначени за всички. Бракът е предопределен да бъде благословията над света, защото той е контекст, в който двама души могат да станат повече от това, което биха били поотделно. Целият свят се благославя от наличието на изцелени хора.
Подкрепата и опрощението на брачния партньор ни дава възможност да се изправим пред света в цялото си великолепие. Любовта не е предназначена да бъде изключваща всичко, а включваща всичко. Преди няколко години имаше една популярна песен, чиито рефрен беше: „Ти и аз срещу целия свят”. Ако някой мъж някога ми беше казал това, щях да му заявя, че съм дотук. Не се женим, за да избягаме от света; женим се, за да го излекуваме с общи усилия.
Под наставленията на Светия Дух брачната двойка взема решение да създаде условия, в които индивидуалните източници на всеки - материални, емоционални и духовни - са поставени в услуга на другия. Както даваме, така и ще получим. Услуга не означава саможертва. Означава да отдаваме такова значение на потребностите на другия, каквото отдаваме и на своите собствени. Егото твърди, че единият печели за сметка на другия. Светият Дух е съставна част от всяка ситуация, като носи победа за всички участници. В брака имаме чудесна възможност да прогледнем отвъд илюзията за отделните потребности. Брачните партньори не трябва да мислят какво е добро за него или за нея, а какво е добро за двамата. Това е един от многото начини, по които бракът може да бъде част от изцелението на Божия син.
Както при всичко останало, ключът към щастливия брак е съзнателното осланяне на Бог. Бракът се предава на Него, за да бъде оръдие на Неговите цели. Поговорката, че семейство, което се моли заедно, не се разделя, е вярна. Просветленият брак включва присъствието на Мистичен трети. Светият Дух е помолен да ръководи разбиранията, мислите, чувствата и действията, за да бъде Божията воля, както на Небето, така и на Земята.
От: „Завръщане към любовта“, Мериън Уилямсън, изд. „Аратрон“, 2009 г.
Картина: Marriage Feast at Cana, after 1550, by Hieronymus Bosch, Museum Boijmans Van Beuningen; chinaoilpaintinggallery