„Те са пасивно-агресивен тип, който за секунда е готов да се обърне против вас. На такива хора не може да им се има доверие, защото, просто казано, те са нереални.“
(The Conversation, c.1889 - Edgar Degas)
Гласовият код
~ Прекалено сладникав тон
Хората, които говорят по този начин, обикновено са лицемерни, казват едно, а мислят друго. Лора говореше така сладникаво, че човек можеше да изпадне в диабетичен шок всеки път, когато чуеше напевния й глас - пропит с лигави тонове, и с хвалебствени мазни думи.
Тя се преструваше на лоялен служител във фирма за връзки с обществеността и при всяка възможност забиваше нож в гърба на колегите си. Те не можеха да я понасят и се оплакаха на шефа си. Без да се замисли, той взел нейната страна, докато сам не разбрал какво значи лошо предзнаменование. Лора измамила шефа си, отнела му най-важния клиент, като му казала, че тя би могла да свърши работата по-добре и на по-ниска цена. Тогава напуснала фирмата за връзки с обществеността и отишла да работи за престижния клиент, който скоро след това разбрал колко манипулативно действа и я уволнил.
Трудно е да имаш доверие на някого, който винаги звучи сладникаво. Възходящата интонация и висок глас говорят за вътрешен гняв на човека. Тъй като в моята практика съм се срещала с достатъчно такива хора и съм имала неприятното преживяване да работя с тях, мога да ви уверя, че те определено са гневни.
Те са пасивно-агресивен тип, който за секунда е готов да се обърне против вас. На такива хора не може да им се има доверие, защото, просто казано, те са нереални. Не е нормално винаги да си изпълнен с толкова ентусиазъм, да си щастлив и готов да се сприятелиш с всекиго. Хората имат голям спектър от изживявания и не действат само на една нота, макар и тя да ви се струва приятна.
Такъв беше случаят с Лора, която говорила на шефа си със меден гласец и му редила сладки думи, за да го привлече на своя страна. Тя не работела кой знае колко и докато сладостно го уверявала, че е лоялна служителка, провалила работата му и отмъкнала най-ценния му клиент.
Така че, когато чуете подобен сладникав тон, бъдете нащрек - в това котле нещо ври и кипи. Заслушайте се дали няма да доловите още нещо и неуместно държание. Онова, което чувате, невинаги е това, което ви предстои да изпитате. Знайте, че се задават неприятности.
От: „Знам какво си мислиш“, Лилиан Глас, изд. „Сиела“, 2003 г.
Картина: The Conversation, c.1889 - Edgar Degas; chinaoilpaintinggallery