Малко известен е фактът, че през 2009 година, бюджетът на всички отбори от Формула 1 надхвърли бюджетът на американската агенция за космически изследвания НАСА.
Огромното разхищение на средства принуди президентът на Световната автомобилна федерация (ФИА) Жан Тод да апелира към ограничаване на разходите за година на всеки отбор във Формула 1 до 150 милиона евро.
Естествено, всички тези разходи са оправдани поради огромният интерес от страна на феновете, писъкът на 8 цилиндровите двигатели, високите скорости, миризмата на изгорели газове и автомобилни гуми, известните личности окупирали пистите по цялото земно кълбо, това е нещо, което трудно може да се сравни с каквото и да е било в автомобилния спорт, а дори и в спорта изобщо.
Но дали това е бъдещето, дали след 20 години, когато използването на двигатели с вътрешно горене ще е толкова ретро, колкото сега да използвате пишеща машина, за да напишете писмо до ваш близък и да го пуснете по пощата. Може би това е прозрял Алехандро Агаг, директор и основател на Формула Е, ФИА ( Federation Internationale de l' Automobile ).
GP сериите за болиди изглеждащи подозрително еднакво с тези на своите събратя от бензиновият вариант от Формула 1, но задвижвани изцяло с електричество се предвижда да бъдат също шампионат в световен мащаб и ще се провеждат първоначално в 10 града в света.
Сезонът се очаква да започне през септември 2014 година в Пекин, а останалите писти за първият сезон се намират в Лондон, Рим, Лос Анджелис, Маями, Рио де Жанейро, Буенос Айрес, Банкок и Берлин, като трасетата ще бъдат с дължина между 2.5 и 3км. В надпреварата ще участват 10 отбора, като всеки от тях ще има по двама пилоти. Официалната информация е, че болидите могат да ускоряват от 0 до 100км/ч. за по малко от 3 секунди, така че, ако си мислите, че това ще бъде едно трагикомично състезание с колички за голф жестоко се лъжете. Естествено, като всяка нова идея и тази има проблеми и основния сред тях е сравнително краткото разстояние, което колата може да измине на максимална мощност (около 40 – 45мин. ). Затова от федерацията са заложили по правилник един пилот да може по средата на надпреварата да се прехвърля на идентичен, но напълно зареден болид, с който да завърши състезанието. Това пък ще доведе до много атрактивни спирания в пит стопа, представете си пилот изчакащ от копкита на почти спрялата си кола и как спринтира към нейният двойник...
Квалификацията традиционно ще определя стартовата решетка за самото състезание. Пилотите ще се борят за постигането на-най-бързо време в рамките на максимум четири обиколки, като този път на тяхно разположение ще бъде само една кола.
Стартовете ще бъдат с продължителност от около час, а отборите ще бъдат задължени да спират два пъти в бокса. Известен е и официален доставчик на гуми за Формула Е и това е Michelin. Правилникът позволява използването на максимум два болида от един състезател, а максималната мощност е ограничена до 270 конски сили (200 kW) И след всичките тези подробности около бъдещето Формула Е се откроява една сериозна разлика с бензиновия си еквивалент и тя е нивото на шумът край пистата, защото дори и на максимална мощност електрическите болиди ще звучи не по силно от минаващ градски автобус. Това от една страна е по-добре, но от друга дали адреналинът ще е същият, предстои да разберем.
И дали като рекламен трик или една стара конкуренция се завръща през поколение решете сами , синът на Ален Прост и племенникът на Аертон Сена потвърдиха участие в новия шампионат за електрически болиди през 2014 година.