Истории от кухнята или как се появиха най-популярните кулинарни изкушения през последните години

Салата „Цезар"
Ефект от недоимък на продукти

caesar-salad-5

Действието се развива през 1924 година в мексиканския град Тихуана. Салата е създадена в ресторанта на Чезаре Кардини – готвач и бизнесмен от италиански произход. Тя била замислена по повод празнично събитие - Деня на независимостта на САЩ. Когато в ресторанта свършили запасите от продукти, Чезаре решил да направи салата от всичко, което останало в наличност. За да привлече вниманието на гостите към новото си произведение, Кардини не пропускал да отбележи, че това е специалната рецепта на Шефа. През целия XX век, блюдото набирало популярност в ресторантите по цял свят, за да оглави класацията на най-желана салата, превръщайки се в глобален тренд.

Фрапучино
Търсен ефект

frappucinno

През 1975 година, в Бостън отваря врати първото кафене от веригата Coffee Connection. Негов създател е предприемачът Джордж Хоуел, който от самото начало искал да предложи кафе, различно от познатите до тогава. За приготовлението на новото си творение, той използвал качествени зърна, като за разлика от тогавашните рецепти, не прекалявал с дозите и така позволил на вкуса и аромата да изпъкнат по нов начин. Освен това, за доставката на кафе, той държал на конкретна плантация и страна, защото знаел, че вкуса зависи от характеристиките на почвата, годишните валежи, слънчевите лъчи и т.н. Напитката, съставена от еспресо, мляко, захар и лед, дебютира в бостънското кафене през 1992 г. и бързо набира популярност. Този успех дава тласък на цялата верига Coffee Connection да се прочуе и разшири /общо 23 кафета отварят врати в североизточните части на САЩ/. През 1994 година, фирмата Starbucks купува успешната верига и правата за наименованието „Фрапучино", за което плаща $23 милиона.

Къпкейк
От напълнялото куче до Sex & The City

cupcakes

През 2005 година, в The New York Times се появила странната история на местното куче Лексингтън, което неочаквано напълняло. Стопанката на полухъскито-полулабрадор се оплаквала, че виновни за това са изкушенията на милионния град, от които никой не може да избяга. „Достатъчно е само Лексингтън да излезе на разходка, за да получи закуската си от симпатизиращи му хора – едни такива маслени, сочни и много вкусни кексчета, нали разбирате!"

Цялото това сладко „престъпление" водело към къпкейковете на Magnolia Bakery — сладкарницата, сдобила се с легендарен статут, благодарение на този прост десерт, познат на поколения американци. Създателите на сладкарницата, споделили пред New York Magazine, че в началото направили къпкейка от останалото в излишък тесто и никой от тях не е очаквал този експеримент да се превърне в кулинарна истерия за цял Ню Йорк. Всичко това, подкрепено от ниската цена и щедрите хвалби на медиите. През 1999 г., собствениците на сладкарницата издават книгата The Magnolia Bakery Cookbook: Old-Fashioned Recipes from New York's Sweetest Bakery. Епизодът на Sex & The City, в който присъства и Magnolia Bakery, също допринася за грандиозния успех на малките кокетни произведения и превръща сладкарницата-майка, в туристическа атракция за всички гости на Ню Йорк.

Кронът
Любов между кроасан и донат

kronat 1

Негов създател е френският сладкар и собственик на пекарни в Ню Йорк - Доминик Ансел. През 2013-та, той решава да съчетае най-доброто от кроасана и доната и успешно създава тесто, което да издържи температурите на пържене и да може да бъде напълнено с крем, без да е твърде меко. Маестро Ансел приготвя само по 300 кронъта дневно, а сладките изкушения предизвикват масови тълпи пред пекарната му. Някои от най-лакомите почитатели на кронътите, не се притесняват дори да спят пред магазина, за да се вредят на сутринта. Кронът-манията предизвика и друга тенденция в разпространението - спекуланти препродават онлайн сладкишите по 100 долара на парче, а медиите са преизпълнени с аплодисменти по повод този възхитителен хибрид.

В този ред на мисли